mandag den 5. november 2012

Lang historie kort

Som jeg skrev i mit tidligere indlæg, blev min lille nye hun solgt sammen med Søs' han-unge. Grundet omstændigheder (foder, burer, reje mv.) skulle ungerne først hentes godt og vel 4 uger senere.

De "nye ejere" endte dog med at trække sig fra handlen. De valgte at trække sig på den måde, at de valgte ikke at svare tilbage på opkald og sms'er og simpelthen ignorere Søs og jeg.  Der opstod jo så pludselig det problem, at de "nye ejere" havde fortalt os, at de havde købt nyt bur mv. så vi kunne jo ikke komme videre med at finde et nyt hjem, før vi fik svar fra dem. Alt andet ville efterlade os, som dem, der løb fra aftalen..

Men lang historie kort, så har Søs en hel liste af personer, som står i kø, men hvor vi var gået i stå. Jeg valgte derfor at skrive en knap så venlig besked til de nye ejere for at provokere et svar ud af dem. De lykkedes og det fløj ud med undskyldninger om indkomst, hospitalsindlæggelser, sygdom og alt, hvad ellers kunne ske for verdens mest uheldige mennesker - hvilket jo selvfølgelig var derfor de ikke kunne svare og, at hvis vi ville påstå, at aftalen skulle opretholdes, ville de ikke kunne love, hvad der ville ske med dyrene. HOLD da fast - hvor havde jeg læst deres person forkert. De havde fremstået som helt vildt entusiatiske og vilde med dyr og pigen havde desuden læst til dyrepasser. Ærgrer mig bare over, at jeg lige skulle løbe ind i de typer, som løber fra aftaler ved simpelthen bare at lade være med at svare. Spild af vores tid.

Glædelig afslutning:
Nå men det lykkelige Resultatet blev jo så at vi endelig kunne komme videre og nu har et andet heldig par fået lov til at købe vores Sugar Gliders - så det er jo dejligt. Den nye køber har selv haft Sugar Gliders i mange år. Hendes 2. sidste Sugar Gliders blev 15 og 16 år. Hun har allerede indbetalt et depositum (nødvendiggjort af ovenfornævnte) og nu venter vi bare på, at de 2. små skal have et nyt hjem.

Det heldige for den nye ejer er jo så, at jeg har haft endnu mere tid til at gøre min lille hun endnu mere tam og det bliver en fantastisk Sugar Glider hun får med sig hjem, når de bliver hentet.

Desuden har hun en masse gode råd, som jeg kan benytte mig af, da hun har så meget erfaring med Sugar Gliders. Det er ret fantastisk.

//Mvh SugargliderDK






Ingen kommentarer:

Send en kommentar