mandag den 2. april 2012




Et døgn med mine sugargliders 



Døgnrytme / foderrytme. 

Spot og Tails rytme rykker sig lidt men de står oftest op ad 2. gange i løbet af et døgn mellem:
  •      1. periode: 06.00 - kortvarigt oppe og spise lidt
  •      2. Periode: 20.00 - 24.00/01.00 - tiden.
Jeg laver nok foder til dem til, at de har foder til begge omgange og jeg laver foderet mens, jeg laver min egen aftensmad, så foderet står inde i buret senest 19.30. Den eneste forskel mellem deres 2. vågne perioder er, at jeg ikke lægger melorme i deres foderskåle sammen med foderet om aftenen før lige inden, jeg går i seng. Jeg håndfodre dem i stedet med melorme. Dette gør jeg for at sørge for, at de selv opsøger mig, når de står op. Dette er en rigtig god måde at skabe en god kontakt med dem. Inden jeg smutter i seng lægger jeg så ekstra melorme ind i en foderskål til dem, så de har til resten af natten. 

Det er også en god idé at håndfodre dem, så du sikrer dig, at de får ligeligt med protein. Jeg fodre dog min hun med ekstra melorme for tiden, da hun er drægtig.



Jeg fodrer dem med en blanding af frugt, grønt og insekter (melorme eller græshopper)

Deres kost skal gerne bestå af 60% frugt og 40 % protein. Det er endvidere vigtigt at sørge for, at de får et vitamin samt kalk-tilskud i kosten. 

I dag d. 2. april 2012 lavede jeg f.eks. denne blanding til dem. 

Frisk frugt
  • En skive honningmelon
  • 5 stk.vindruer skåret i halve
  • Æblestykker i tern, ca. en spiseskefuld.


                                                                    








Rester puttes i tupperware på køl til dagen efter












Optøet frugt
  • Jordbær opvarmet, mast med lidt kogt vand til at blødgøre mosen, 1. stk.
  • Blåbær, ca. 5 stk. 
  • Hindbær, ca. 3 stk


BML-blanding samt frugt tog grønt fra frost 
Efter 5 min i ovnen




  
Optøede jordbær, blåbær og hindbær

Mos det optøede jordbær


Tilsæt en sjat kogende vand så mosen kan blive tyndere. 



Jordbærmos af jordbær uden tilsat sukker :) 



Optøede grøntsager (frost-blanding) - 2 spiseskefulde. 
  • Gul og rød peber 
  • Kogte gulerødder
  • Broccoli


BML-blanding, (se opskrift under indeks) 
  • 3 portioner. (normalt 2)
Mos BML-blandingen indtil den er helt optøet












Insekter
  • Melorme (mellem størrelse) min. 10 stk. om aftenen. (håndfodres)
  • Melorme (mellemstørrelse) min. 5-10 stk. til natten over. 



Det færdige resultat




  

Ingen kommentarer:

Send en kommentar