mandag den 2. april 2012

Så blev Neo kønsmoden og Trinity drægtig!

Trinity fik jeg da, hun var 1.5 år gammel og hun var derfor allerede kønsmoden.

Neo derimod, fik jeg fra han var 3 mdr. gammel. Han var ikke kønsmoden der og manglede endnu sin skaldede plet på hovedet.

Nu har Neo den klassiske skaldede plet og strinter, hvor han kan komme til det :)

Han er desuden vokset et par størrelser eller 5 og har en utrolig lækker pels nu.

Der gik ikke længe før Neo begyndte at strinte til, at de forsøgte at parre sig. Jeg havde dog ikke helt regnet den ud i starten, så jeg skilte den ad, når de gøede af hinanden. Havde læst, at man skulle holde øje med, at de ikke begyndte at være territorielle over for hinanden.

Det viste sig så i stedet at være parings"dansen."

Måneden efter var de igang igen og denne gang skilte jeg dem ikke ad. Jeg lod dem rende ude af buret lige, da det startede lukkede dem ind i buret inden jeg gik i seng. Tidlig morgen gik parringen igang. Det larmer helt ufatteligt meget og lyder som om, de er ved at slå hinanden ihjel.

De parrede natten til d. 24. februar og Trinity skulle gerne have født omkring d. 10. marts. Hun har i dag 1 bule på maven i højre side, hvad jeg kan se af. Men man ved aldrig, før om et par ugers tid. Hun kan være drægtig med op til 4. unger samt bære 2. kuld på en gang.

Sjovt at se, hvor meget bulen bevæger sig.

Håber alt går som det skal.

Min genbo er dyrelæge og hans 5 venner har allerede været på besøg for at se Neo og Trinity. Så jeg har 6 dyrelæger ved hånden, skulle der ske noget.

Krydser fingre :)

//De vordende forældre :D



Ingen kommentarer:

Send en kommentar