torsdag den 26. april 2012

Trinitys check-up hos dyrlægen - Frihedens dyreklinik!

Nu har jeg fundet min faste dyrlæge til mine Sugar Gliders, hvilket jo er fantastisk!!!!!!

Efter et opkald til Zoo-zity fik jeg anbefalet en dyrelæge i Hvidovre, som desværre var lukket den weekend i påsken, hvor Trinity havde fået en pung-infektion. Trinity fik dog behandling ved hjælp af en nabo, som var dyrlæge og som læste op på Sugargliders og udskrev noget penicillin til mig.

I tirsdags besluttede jeg mig så for, at hun skulle til en check-up hos en dyrlæge for at se, hvordan det hele så ud nu og for at få checket hendes bagben.

Jeg ringede til frihedens dyreklinik i Hvidovre og fik en tid dagen efter! Jeg havde både Trinity og Neo med i transportkassen, så turen blev så stressfri som mulig.

Dyrlægen måtte kæmpe lidt med at få hende rolig nok at at få taget billederne, da hun ikke er glad for at blive taget om men han fik hende beroliget ved at lægge et stykke stof hen over hendes hovede. Neo ville have været en del nemmere at få taget billeder af.

Et røntgen billede og et par bid senere var diagnosen så, at både hendes pung og hofter så fine ud.

Derudover fik jeg en penicilin-behandling med velegnet til en punginfektion - skulle den opstå igen. Fik derudover en spray med, som fjerner urinlugt, hvilket jo er genialt! Jeg har dog bestilt en hjem fra USA men før i dag var jeg ikke klar over, hvornår den pakke endelig ville komme.

Alt i alt for konsultation, røngtenbilleder, ekstra pencilinbehandling og en spray - kun 331 kr. Havde på ingen måde regnet med, at det ville blive så billigt.

Penicillin til evt. fremtidig pung infektion
Til at fjerne evt. lugtgener



Hvis du står og mangler en dyrelæge til dine Sugar Gliders så er adressen:

- http://www.frihedens-dyreklinik.dk/
Hvidovrevej 253 a
2650 Hvidovre

Det er ret nemt at komme derud med offentlig transport. Tag S-toget mod Køge og stå af på Friheden st. og hop med en af busserne, som kører til stoppet "Hvidovre Rådhus" - Du kan tage Bus 200S og nogle andre busser 137/139 ca.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar